dilluns, 29 d’abril del 2013

LES RUNES I EL MITE PERSONAL

"Jo recordo als gegants,
nascuts a l'albada dels segles,
aquells gegants que en van ensenyar
la saviesa en altres temps,
Me'n recordo de nou mons,
de nou cels;
Vaig veure, molt temps abans,
brillar la matèria primera "

Fragments del Völuspa, poema inclòs a les Eddas.

 
 En els cursos de Runes sovint parlem del mite personal i de com quan ens retrobem amb aquest savi i antic llenguatge, tots tenim la sensació d'estar anant cap a racons que estaven esperant ser desvetllats dins nostre. A l'encontre amb el propi mite personal, m'agrada puntualitzar.

Fins i tot suggereixo als assistents que iniciïn un conte amb la història del seu primer contacte amb les Runes. 

I es que com diu el poema "Havamal" per boca d'Odín

...
                                        Així vaig començar a germinar i a ser savi, 
                                        a créixer i a sentir-me bé;
                                        una paraula en va dur un altra,
                                        la paraula mateixa em portava;
                                        un acte en va dur a un altre,
                                        l'acte mateix em duia.

                                        Runes descobriràs i interpretaràs els seus signes, 
                                        signes grans, signes potents tenyits pel thul
                                        suprem i gravats pels déus..."                
                                     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada